torsdag 30 september 2010

Mental utveckling???

Vad är utveckling?? Jo, det kan egentligen vara det mesta...men jag har sedan länge haft en slags fobi för själslig utveckling och mental coatching. Jag blev medbjuden på en utav Kay Pollak`s föreläsningar där han pratar om hur man skall gå tillväga för att bli lyckligare och en bättre medmänniska. Det kändes som om hela föreläsningssalen plötsligt blev till en slags sekt. Samtidigt som jag ställer mig tveksam till den här typen av mental coatching kan jag finna det ganska spännande. Jag vill ju självfallet utvecklas själsligt och mentalt om det är möjligt!!

Jag tog mig till vårt lokala bibliotek där jag uppsökte sektionen med psykologi och utveckling. Jag bläddrade bland titlar som Trädgården inom dig, 55 säkra sätt att få ett bättre liv och 7 steg mot själslig intelligens. Boktitlarna fick mig att tvivla om möjligt ytterligare, när jag slog upp författarna var de flesta välkammade och hade ett sådant där konstlat freaky leende. Men jag lånade hem de fem mest tilltalande böckerna och försökte ta till mig innehållet. Efter nästan två dagars läsande kommer jag ingen vart, jag tror inte på vad de skriver. Skall bli otroligt spännande i morgon då hela klassen ses....kanske är det någon som har en bra bok att tipsa om mental utveckling? Jag lyckades dessvärre inte!!!


Kay Pollak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar