söndag 19 september 2010

Lite tankar kring veckans projekt

Veckans uppgift, förändring i det offentliga rummet har varit intensiv, krävande och otroligt intressant. Jag hade klart för mig ganska tidigt vad jag ville arbeta med, men vad som tog tid i mitt projekt var att fundera ut material till dräkten. Det skulle skydda samtidigt som det skulle bli effektfullt och hålla sig relativt ekonomiskt fördelaktigt.

Jag är nöjd med mitt projekts resultat och har haft otroligt roligt hela veckan. Jag kände mig både mäktig och trygg i min dräkt.
Sjukt är det att man skall behöva vara rädd när man går hem, i praktiken hade min dräkt varit svår att genomföra, dyrt material och den hade inte hållit sig fräsch speciellt länge.
Det som jag vill visa med den är det stora och anonyma samhället vi lever i. Mycket folk där otäcka gärningar kan gå obemärkta förbi trotts att det vimlar av massa folk. Dräkten är galet stor och robotliknande men samtidigt kanske dessvärre en realistisk uppfinning som skulle behövas.

Jag känner mig inte färdig med det offentliga rummet, jag kommer ta mig friheten att pynta det med små ganska omärkbara saker som jag tycker piffar upp. Jag saknade det i mitt projekt, att få sätta upp någonting eller ändra på något materiellt i det offentliga.

Här är dräkten...in action!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar