tisdag 19 april 2011

Sticka, sticka, sticka....Den här veckan har jag stickat. Jag tror att det var ungefär 10 år sedan jag stickade sist. Undrar varför jag slutade? Har jag någonsin börjat? Som jag nämnt under handledningstillfällerna lyckas jag sällan att slutföra mina stick eller virknings projekt, jag har många påbörjade arbeten som bara ligger och skräpar....men som smärtar att slänga.
Efter en veckas fingerarbete har jag börjat tröttna lite....tänkte först att det var materialet som kändes enformigt och uttråkande men det var det inte. Det känns som att man inte kommer nån vart...jag vill ju ha ett stort härligt lapptäcke färdigt nu! Som vanligt är ambitionerna och visionerna högre än mitt verklighetstänk. Jag har nästan stickat upp min t-shirt, efter det tänkte jag brodera i hår. Har grymt häftiga bilder i huvudet av skräckbroderier med hår.....hoppas de blir lika bra på riktigt.

Här ser vi bakhuvudet på artisten Björk Gudmundsdottir. Kring arbetet med albumet Medulla har hon otroligt  vackra "hårskapelser" Hon har inspirerat mig sedan jag var 9 år...min första Cd skiva var hennes (debut) ....fantastiskt bra!


Vad: 
Den här veckan har jag lärt mig att jag antagligen har otroligt kasst tålamod, hur har folk orken och intresset att t.ex sticka en kofta eller ett lapptäcke.....imponerande! Kanske lyckas jag...men har verkligen tappat intresset och inspirationen. Jag har även lärt mig filmprogrammet Imovie....har tänkt ta tag i detta sedan jag köpte min dator (2 år sedan) men inte fått tummen ur att lära mig programmet, har alltid fått be om hjälp. Nu kan jag det hyfsat efter många timmars svärande.

Hur: 
Tack vare tiden?!!! Känns underbart att få tid till att göra precis det som man länge drömt om att göra...det man inte visste att man ville göra.....det man måste göra! Äntligen fick man och tog tiden till att lära sig.

Varför: = )


Lite bilder från veckan.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar