tisdag 12 april 2011

Gestaltningen


Nu är vi äntligen där...har verkligen längtat & sett fram emot gestaltningen. Är otroligt inspirerad och peppad men samtidigt mycket förvirrad. Med utgångspunkt i ordet konflikt.......
Vi fick i uppgift att besöka Konstmuseet, Konsthallen och Galleri box som en liten kickstart, det gav mig massor med inspiration. 

Tänk att det inte bara é jag och gamla Dalaindivider som gillar Kurbitsmåleri!!! 

Ulrika Linder på konsthallen
Mina älskade loppisfynd



Vår handledare frågade oss vad vi brukar "gå i gång på"....vad som brukar inspirera eller beröra. För mig var det självklart.....skräck, det som vi inte kan förklara....spöken och vålnader.... allt läskigt!!!
Sedan jag var liten har jag ständigt sökt mig till det, skall exprimentera och mixa skräcken med dess motsatts....allt gulligt, ljust, vackert och glatt.   

Här följer lite bilder som kanske visar mina tankar under dessa dagar.....eller inte!!!





Vad?
Ordet konflikt har malt i mitt huvud. Jag har nog lärt mig att jag kan vara ganska fördomsfull vilket inte alltid anses så fint men så är det! Och varje gång motsatsen till vad jag trodde om något/någon bevisas skäms jag lite. Skulle vilja se allt och alla som blanka sidor. Kanske är jag lite rädd för det som är främmande och nytt.....ofta é det ju så!
Jag skall konfrontera mig med NYA saker...med nytt brukar det tidigare förändras och utvecklas.

Nästa steg tänker jag rädsla för det som är nytt...som kan bli till förändring.....förändring till någonting nytt.
Gå in i någonting nytt.....utveckling.



Min burk med nytt & gammalt 









Satt bänkad framför Tv:n när det var dags för.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar