onsdag 3 november 2010

Kulturer och dess olikheter...vissa fruktar det som är "främmande"

Efter ett besök på biblioteket där jag fann en bok som beskrev andra kulturers syn på den svenska. När jag kom hem satte jag mig för att inspirationsgoogla interkulturalitet och fick upp den här mannens inlägg.

Samtidigt som man blir ledsen och faktiskt rädd kan jag småle och tycka att de är så otroligt små och sorgliga människor som inte inser att de missar så otroligt mycket. Kan det vara så att de flesta SD väljarna har de här typerna av åsikter? Jag hoppas nästan det då deras argument känns otroligt banala och smala samtidigt som de kan vara farliga då fler och stora mängder av dessa idioter kan bli många och starka.

Tyvärr är ju inte den här killens inlägg något nytt och ögonbrynshöjande men jag blev bara så arg!!!

  https://www.flashback.org/t206741

                                                
Hörde att SD till en början hade svårt att välja namn och slogan.....här har vi en utav förslagen som tyvärr aldrig blev.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar